მეუფე ანანია
ეკლესიის როლი თანამედროვე საქართველოს გეოპოლიტიკურ რეალობაში
ზელენჯუკ-არხიზის, სენტისა და შუანას ტაძრები
ჩვენგან გავაუცხოოთ ჩვენი სისხლი და ხორცი?
წმინდა ნინოს ცხოვრება
წმიდა ხრისო და პატკანოვ-ვოსტორგოვის აღორძინებული იდეები
ლენინი კვლავ ებრძვის მართლმადიდებლობას, კვლავ ებრძვის ღვთისმშობელს
თბილისის IV კრება (2-8 ოქტომბერი 1764)
პატრიარქი
კათალიკოსი
ქართველი ეპისკოპოსები ფერარა-ფლორენციის კრებაზე (1438)
საქართველოს ეპისკოპოსი VII მსოფლიო კრებაზე (787 წ.)
691 წლის ე.წ. „ტრულის“ მსოფლიო საეკლესიო კრების ხელისმომწერი ეპისკოპოსები ლაზიკიდან
VI მსოფლიო საეკლესიო კრების (680 წ.) მიერ საქართველოს ეკლესიის უფლებათა აღიარება
ერთი ცნობა V მსოფლიო კრების (553 წ.) მუშაობაში საქართველოს ეპისკოპოსის მონაწილეობის შესახებ
ქართველი ეპისკოპოსი II მსოფლიო კრებაზე (381 წ.)
საქართველოს ორი ეპისკოპოსი I მსოფლიო საეკლესიო კრებაზე (325 წ.)
სახელმწიფოს და ეკლესიის კონსტიტუციური შეთანხმება
საეკლესიო კრებები 1918-1995 წლებში
Леван II Дадиани
ავტოკეფალური მოძრაობის ჩასახვა
საეკლესიო შეკრებები ე.წ. “ცერკოვნი ბუნტი” ავტოკეფალიის გაუქმების დროს (1819-1820)
მცხეთა-თბილისის (1755-1756 წწ.) კრება
საეკლესიო შეკრებანი ვახტანგ VI-ის, სოლომონ I-ის, თეიმურაზ II-ისა და ერეკლე II-ის კარზე
სვანეთის “საეკლესიო კრებები” (XIII-XVIII სს.)
სამთავისის საეკლესიო შეკრება (1459)
შეკრება საფარაში (1453 წ.)
მცხეთის საეკლესიო კრება (1263 წ.)
შიომღვიმის საეკლესიო კრება (XIII ს-ის 40-იანი წლები)
ანისის შეკრება (1218 წ.)
საეკლესიო შეკრებანი დავით აღმაშენებლისა და თამარის კარზე
თბილისის II საეკლესიო კრება (დაახლ. 1185 წ.)
თბილისის I საეკლესიო კრება (1178 წ.)
ქუთაისის საეკლესიო კრება (დაახლ. 1058 წ.)
ანტიოქიის II საეკლესიო კრება (1056-1057 წწ)
ღრტილას საეკლესიო კრება (დაახლ. 1046 წ.)
ჯავახეთის საეკლესიო კრება (IX ს-ის 60-იანი წლები)
მონოფიზიტობის ხანგრძლივობის შესახებ საქართველოში
ანჩის საეკლესიო კრება (IX ს-ის 40-იანი წლები)
საბრძოლო დროშა
ანტიოქიის I საეკლესიო კრება (VIII ს)
მცხეთის კრებები (VII ს-ის დასაწყისში)
ენა და სახელმწიფო
დვინის საეკლესიო კრება (506 წელი)
ლაზიკის ეპარქიაში შემავალი “იბერიის თემი” და ვალაშკერტის სამამამთავრო
ორი თვალსაზრისი ქართველი ხალხის ჩამოყალიბების დროის შესახებ
კულტურა და ეროვნული მისია
IV-XVIII საუკუნეებში მიმდინარე კრებები
საქართველოს ეკლესიის XIII გაფართოებული კრება (18-19.09.1995)
საქართველოს VIII საეკლესიო კრების (1937 წ.) სახელით გამოცემული “დებულება”
საქართველოს IV საეკლესიო კრება (21-27.06.1927)
საქართველოს II საეკლესიო კრება (27.06.1920)
საქართველოს I საეკლესიო კრება (9-17.09.1917)
1762, 1768, 1793 წლის კრებათა დადგენილებანი საეპისკოპოსოთა მართვის შესახებ, მცნებანი, ეპისკოპოსთა და მღვდელთა მიმართ
იმერეთის საეკლესიო კრება და კრების “ხელითწერილი” (1759)
“კანონნი” – 1748 წლის საეკლესიო კრებისა
თბილისის III საეკლესიო კრება (16.XI.1748 წ.)
სამართალი ბატონისშვილის ვახტანგისა
საკანონმდებლო შეკრებანი ვახტანგ VI-ის კარზე (1706-1709 წწ.)
დავით-გარეჯის კრების “განჩინება”
დავით-გარეჯის საეკლესიო კრება (1702 წ.)
სამართალი კათალიკოზთა
ბიჭვინთის საეკლესიო კრება (1543-1549)
“მცნებაი სასჯულოი” [1470-1474 წწ.]
ცაიშ-ბედიის შეკრება (1470-1474 წწ.)
მიტროპოლიტ, პროფ. ანანია ჯაფარიძის „საქართველოს საეკლესიო კრებები“ და ქართული ეკლესიის ისტორიის ზოგიერთი საკითხი
ბაგრატ კურაპალატის, ბექასა და აღბუღას კანონები, კანონიკური სამართალი
ჭულევის საკანონმდებლო კრება (1381-1386 წწ.)
საკანონმდებლო კრება გიორგი ბრწყინვალეს დროს (1335 წ.)
“ძეგლისწერა” – რუის-ურბნისის კრების კანონები
რუის-ურბნისის საეკლესიო კრება (1103-1104)
საეკლესიო სამართლის წყაროები ავტოკეფალიის აღდგენის შემდეგ
საეკლესიო სამართლის წყაროები ავტოკეფალიის გაუქმებისას
საეკლესიო სამართლის წყაროები XVIII საუკუნის მეორე ნახევარში
საეკლესიო სამართლის წყაროები ქართული სახელმწიფოებრიობის გაუქმების პერიოდებში
საეკლესიო სამართლის წყაროები რუის-ურბნისის კრების შემდეგ (XII-XVIII სს.)
საეკლესიო სამართლის წყაროები დვინის კრებიდან რუის-ურბნისის კრებამდე (VI-XI სს.)
საქართველოს საეკლესიო სამართლის წყაროები I-V საუკუნეებში
საქართველოს საეკლესიო სამართლის წყაროები
საეკლესიო სამართლის ძეგლების თარგმანები XX საუკუნის მეორე ნახევარში
საეკლესიო სამართლის ძეგლების თარგმანები XVIII საუკუნის პირველ ნახევარში
წმ. ფოტის ნომოკანონის, ანუ დიდი სჯულისკანონის ქართული თარგმანი
საკანონმდებლო ძეგლების თარგმანები X-XI საუკუნეებში
საკანონმდებლო ძეგლების თარგმანები VIII-IX საუკუნეებში
საკანონმდებლო ძეგლების თარგმანები VI-VII საუკუნეებში
საეკლესიო სამართლის წყაროების პირველი ქართული თარგმანები
კანონთა განმარტებანი, არისტინე, ზონარა, ბალსამონი
“ნომოკანონები”
კანონიკური კრებულები
წმიდა მამათა კანონები
ადგილობრივი კრებების კანონები
მსოფლიო საეკლესიო კრებები და მათი კანონები
მსოფლიო საეკლესიო კანონები, კრებულები და განმარტებანი
საეკლესიო სამართლის წერილობითი წყაროების შესახებ
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი XI)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი X)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი IX)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი VIII)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი VII)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი VI)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი V)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი IV)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი III)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში (ნაწილი II)
შესავალი საქართველოს საეკლესიო კანონების კრებულში
სული ერთობისა
დიდი ღალატი
დიდი კათალიკოსის ეპოქა
საქართველო „ქართველობის“ გამარჯვების შემდეგ
მირონცხებულ მეფეთა ტახტის აღდგენა – „ქართველობის“ გამარჯვება
ეკლესიის შინაური ყოფა ანტონ პირველამდე
ვახტანგ VI-ისა და მუხრანელ ბაგრატიონთა დიდი ოჯახის მამულიშვილობა
ვახტანგ VI-ის რუსული ორიენტაცია და მისი კრახი
ევროპული (კათოლიკური) ორიენტაცია და მისი კრახი
ბრძოლა „გამოხსნისა“ და „აღდგომისათვის“
ტყვეთა სყიდვა
თეიმურაზ მეფის ბრძოლა „ქართველობისათვის“
წმიდა მეფე ლუარსაბ II
წმიდა დიდმოწამე ქეთევანი – მნათობი საქართველოსი
ეკლესია თემობრიობის აღორძინების დროს
თემობრიობის აღორძინება ერთიანი ქართული სახელმწიფოს დაშლის შედეგად
„იყო საქართველო უვნო მტერთაგან“
საქართველო XVI საუკუნეში
სასწაულთმოქმედი ხატი აწყურისა
ეროვნება და სარწმუნოება
ქართული ეკლესიის თავდადებული ბრძოლა საქართველოს სახელმწიფოებრივი ერთიანობისათვის
მეფეთ მეფე მონაზონი ალექსანდრე დიდი
ქვეყნის ზოგადი მდგომარეობა XV საუკუნეში
ჩვიდმეტწლიანი სამამულო ომი
მეფე გიორგი ბრწყინვალე
ქვეყნის ზოგადი მდგომარეობა XIV საუკუნეში
მემატიანის მიერ აღწერილი ამბები დედა ღვთისმშობლის მიერ ქართველთა მფარველობის შესახებ
სული თავდადებისა
საქართველოს ზოგადი მდგომარეობა XIII საუკუნეში
ქისტების გამაჰმადიანება XX ს-ის საქართველოში
თამარი – წმიდა კეთილმსახური მეფე
ჭყონდიდელი და ათაბაგი
თამარ მეფის ცხოვრების ქრონიკა
ეკლესია – ქართული ქვეყნების გამაერთიანებელი
რუის-ურბნისის კრება
მეფე დავითი – მორჩილი ბერისა
მეფეთ მეფე დავითის ცხოვრება
ქართველთა არმენიზაციის შესახებ
„ქართლის ცხოვრების“ არმენოფილური რედაქცია
დიდი მთარგმნელები
სომხური ეკლესიის პრეტენზიები ქართული ეკლესიის დაუფლებისათვის
სომხური ეკლესიის ისტორია, მონოთელიტობა და ხატმებრძოლობა მასთან კავშირში
თეორია ქართული ეკლესიის მიერ საქართველოს კუთხეთა „გაქართველების“ შესახებ
ქართული ეკლესიის შინაგანი დიპტიხი
ქართული ეკლესიის VI ადგილი ფერარა-ფლორენციის „მსოფლიო“ საეკლესიო კრებაზე
საქართველოს საპატრიარქოს ადგილი მართლმადიდებლურ დიპტიხში
დიპტიხის შესახებ
ქართულ ეკლესიაში მიღებული თვალსაზრისი საქართველოს საპატრიარქოს დაარსების კანონიკური უფლების შესახებ
საქართველოს საპატრიარქოს სტრუქტურა და იურისდიქციის საზღვრები
ქართული ეკლესიის საპატრიარქო ღირსების აღიარება 1054-1057 წლებში
ქართული ეკლესიის დევნა 1021-1054 წლებში ბიზანტია-საქართველოს ომის დროს
საქართველოს საპატრიარქოს დაარსების პოლიტიკური საფუძველი XI საუკუნეში
ტერმინ „ნათესავით ქართველის“ შესახებ
წმიდა ნინო და მოციქული ელიშა
აბო თბილელის „ქართველობისა“ და „ქართველთა სისხლით მონათესაობის ეთნიკური მომენტის“ შესახებ
ავტოკეფალიის არსი – ეპისკოპოსთა კურთხევა თავისივე ეპისკოპოსების მიერ
წმიდა გრიგოლ ხანძთელის სამოღვაწეო არე
ქართული ეკლესიის თავდადებული ღვაწლი პირველი მაჰმადიანური შემოტევის წინააღმდეგ
აფხაზეთი და ტაო-კლარჯეთი ქართველთა ეროვნული კონსოლიდაციის კერები
მირონის კურთხევის შესახებ
ეპარქიის ერთი დღე : ჯორჯიაშვილი, თეთრი-წყარო, ორწმოცმოწამეთა, ღოუბანი
აფხაზეთის საკათალიკოსოს დაარსება
ქვეყნის ზოგადი მდგომარეობა VIII-X საუკუნეებში
„ქართლის“ ისტორიული გეოგრაფია VIII საუკუნისათვის
მოვსეს კალანკატუაცის მიერ აღწერილი VII საუკუნის ამბები
ქართული ეკლესიის საპატრიარქო ეკლესიად გამოცხადება VII საუკუნეში
არსენი საფარელი „ერთობისდროინდელი“ სომეხი კათალიკოსების შესახებ
„განყოფა“ ქართულ და სომხურ ეკლესიათა შორის
იურისდიქციის საზღვრების ცვლილება VII საუკუნეში
ქვეყნის ზოგადი მდგომარეობა VII საუკუნეში
ქართველი მონოფიზიტები და სომხური ეკლესიის წევრი ქართველი ქალკედონიტები
სომხურ ეკლესიასთან ურთიერთობის მიზეზი და მისი შედეგი
„ერთობა“ ქართულ და სომხურ ეკლესიათა შორის უხტანესის მიხედვით
“ეპისტოლეთა წიგნის” მოკლე შინაარსი
ასურელი მამები მონოფიზიტობის წინააღმდეგ
არსენ საფარელის თხზულება „განყოფისათვის ქართველთა და სომეხთა“
საეკლესიო ენა ალბანეთში, ჰერეთში, გუგარქსა და დასავლეთ საქართველოში VI-VII საუკუნეებში
საეკლესიო წინასწარმეტყველებანი ქართული სახელმწიფოს გაუქმების შემდეგ
ქართული ეკლესიის იურისდიქციის საზღვრები VI საუკუნეში
საქართველოს ზოგადი მდგომარეობა VI საუკუნეში
თეორიები ქართული ეკლესიის ავტოკეფალიის შესახებ
საქართველოს საკათალიკოსოს დაარსება
საეკლესიო-სარწმუნოებრივი ვითარება საქართველოს საკათალიკოსოს დაარსებისას
პროირანული საეკლესიო დაჯგუფებანი ვახტანგ გორგასლის რეფორმამდე
ვახტანგ გორგასლის ცხოვრება
საქართველოს ზოგადი მდგომარეობა V საუკუნეში
ქართული ეკლესიის უფლებრივი მდგომარეობის შესახებ
ქართლის მოქცევის წყაროები
წიგნი, რომელიც მისწერა რომის პატრიარქმა და ბრანჯთა მეფემ ნინოს, მეფე მირიანს და ქართლის ერს
აღმართებისათვის პატიოსნისა ჯვრისა
თქმული სიდონია დედაკაცისა, ეკლესიის აღშენებისათვის
თქმული სიდონია დედაკაცისა, რომელმაც იხილა და აღწერა
თქმული მისივე, აბიათარ მღვდელისა, კვართისათვის უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესი
თქმული აბიათარ მღვდელისა, რომელიც დაემოწაფა წმიდასა და ნეტარ ნინოს
გზა ქრისტიანობისა I საუკუნიდან წმიდა ნინომდე
საქართველო IV საუკუნეში
საერთო ქართული, კოინე ენა
„ქართლის ცხოვრების“ სიმართლე
ქართლი და ქართველი ერი სომეხი ისტორიკოსების მიხედვით
ზოგიერთი ბერძენი და რომაელი ისტორიკოსის თანახმად, კოლხეთი იბერიაში შემავალი ქვეყანაა
ქართული ეკლესიის იურისდიქციის დასავლეთის საზღვრები ვახუშტის მიხედვით
ჯუანშერის თანახმად ეგრისი ”ქართლში“ შემავალი ქვეყანაა
“ქართლის” საზღვრები და ქართველთა ვინაობა ლეონტი მროველის მიხედვით
ქართული ეკლესიის იურისდიქციის საზღვრები
ქართული ეკლესიის სამწყსო
მოციქულთა მიერ დაარსებული პირველი ავტოკეფალური ეკლესიები
იბერიასა და კავკასიას სკვითეთის ნაწილადაც მიიჩნევდნენ
წმიდა ანდრიას მიმოსვლა საქართველოში
წმიდა ანდრიასა და სხვა მოციქულების ქადაგება საქართველოში
საქართველო მოციქულთა დროს
სახელწოდება და მიმართულება ქართული ეკლესიისა
დასრულება გმირულისა და დაწყება სულიერი ეპოქისა
პომპეუსის ლაშქრობა ისრაელსა და იბერიაში
არმაზი, აჰურამაზდა, მოლოდინი მესიისა
ახალი აღთქმა უფლისა
ქართული საღვთისმსახურო ანბანის ფუძისდება
ფარნავაზი
ურარტუ და არმენია (ალალი და არამი)
იბერი
თუბალი და მოსოქი
აღთქმა ღმერთისა ერთან
პროტოქართველური ენის მატარებელი ეთნოსის განსახლება
მსოფლიო ენათა ოჯახები
ბაბილონის გოდოლის დაცემა, ენათა და ტომთა წარმოქმნა
სამყაროს შექმნა
რელიგია და მეცნიერება
წყაროები დასავლეთ საქართველოს იურისდიქციის შესახებ
ნაოსნობა, ნავთმშენებლობა და ნავმისადგომები მდ. ჭოროხზე
Church – Connecting Member for Georgian Regions
ქართულ-ასურული საეკლესიო ურთიერთობები
კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს ლაზიკის ეპარქია
ივანე ჯავახიშვილი საქართველოს ეკლესიის ერთიანობის შესახებ
საქართველო ევროპულ სივრცეში საკუთარი ევროპული იდენტობით
ქართული ენა XXI საუკუნის სახელმწიფოებრივ სივრცეში
Strabo About Colchis
სახელმწიფო ენა – საქართველოში მოსახლეობის ინტეგრაციის საშუალება
საქართველოს ეკლესიის ავტოკეფალიის აღდგენის 95-ე წლისთავი
საქართველოს ეკლესიის ჩამოყალიბება (I-IV სს.)
Formation of the Georgian church (I – IV centuries)
სტრაბონი კოლხეთის შესახებ
ფასისის ადგილმდებარეობის შესახებ
ფოთი (ფათისი) ღევონდის ცნობით
შავი ზღვის ისტორია
ე.წ. “ქართიზაციის” თეორიის შესახებ
ქართული ენა – საქართველოს მოსახლეობის ინტეგრაციის საშუალება
“აბაზგიად” გადაკეთებული “ამასია” და სებასტოპოლისის საარქიეპისკოპოსო
აფხაზეთის ანუ “ქვემო იბერიის” საკათალიკოსო
საქართველოს წმიდა სამოციქულო – მართლმადიდებელი ეკლესია
Η ΑΓΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
საქართველოს ეკლესია 1918 – 1921 წლებში
მოგზაურობა ათონზე. 1981 წელი
ქართული დელეგაციის ვიზიტი კონსტანტინეპოლის საპატრიარქოში
საქართველოს საპატრიარქოს კანონიზაციის კომისიის სხდომის ოქმი
დვინის კრება
მოგზაურობა ათონის წმიდა მთაზე. 2003 წელი
გაზეთ “საქართველოს რესპუბლიკის” რედაქტორს
“ლიტერატურნაია გაზეტას” გეგმა საქართველოს დაქუცმაცებისა
მეცნიერებს, რომლებიც იკვლევენ პირველი ათასწლეულის ისტორიას
ანალიზი 2012 წელს გამოცემული საქართველოს ისტორიის ოთხტომეულისა
საუბრები ეროვნულ-სახელმწიფოებრივ ცნობიერებაზე
“კითხვარი ქართულ ენაზე მოლაპარაკეთათვის” – შესახებ
კითხვარის შესახებ პატრიარქს
მოხსენებითი ბარათი
პეტრე იბერის წმ. ეკლესიაში მოხსენიების ხანგრძლივობა
ილიას გზა ისტორიოგრაფიაში
სიყვარულის პოეზია
სატელევიზიო პროექტი
“რაი არს ჭეშმარიტება”
“საქართველო, შენ ვინ მოგცა შვილი დასაკარგავი”
აფხაზების საცხოვრისი ჩრდილო კავკასიაში
აფხაზეთში მიმდინარე ე. წ. “გამეგრელების” იძულებითი პროცესის ნამდვილი არსი
ახალი ერი
ეროვნული ეკლესია
ვასწავლოთ თუ არა საქართველოს ეკლესიის ისტორია სკოლაში
თამარ დედოფლის ვაჟის სახელი
მებრძოლი ეკლესია
მეგრელთა სისხლი სწყუროდათ…
მესხეთის შესახებ
ქართლის ცხოვრების ფურცლები. მესხეთის წარსულიდან
მოციქულთა გზა
მუხრანელ ბაგრატიონთა დიდი ოჯახის მამულიშვილობა
ნათლისცემის ძველქართული ტერმინოლოგია და წყალთან დაკავშირებული ზოგიერთი ტოპონიმი
ნუ დაანაწევრებთ!
პატიოსანნო და დიდებულნო ქართველნო!
ჟამთააღმწერლობა ჭეშმარიტის მეტყველება არს!
ქრისტიანობა ანდრია მოციქულიდან წმიდა ნინომდე
წმიდა ნინოს ტროპარი
საჰლი საჰლ იბნ … ვრცლად
რუკების … ვრცლად
Mitropolitan Anania … ვრცლად
რომაელთა … ვრცლად